Quickplay.noo

Retur av varer-Angrefrist

Hos Quickplay har du angrerett på kjøpet i 14 dager.

Angrer du kjøpet av en vare kjøpt i nettbutikken fyller du ut bytte-og returskjemaet og benytter det du har fått tilsendt på mail.

Ved retur har vi noen kriterier for at returen skal bli godkjent.

Retur og bytte av vare kjøpt i nettbutikken

Du kan returnere og bytte varer kjøpt i nettbutikken. Har du bestilt med faktura må du huske at denne blir stående og må betales innen fristen. Quickplay forholder seg til bytte og retur på samme måte enten du har betalt varene eller ikke. Husk å ta med kvittering eller faktura. Returnerer du alle varene på en ordre har du krav på å få refundert frakten også. Dette er det vi på kundeservice som gjør.

Tilbakebetaling

Etter mottak og godkjent retur tilbakebetales beløpet innen 14 dager fra vi mottok returen. Har du bestilt med faktura og denne ikke er betalt annuleres denne om du returerer alt. Om du returnerer deler av en fakturabestilling betaler du kun for de øvrige varene. Har du betalt fakturaen og skal ha penger igjen er det Klarna som refunderer deg beløpet. Klarna vil ta kontakt for å få kontoinformasjon. For din egen sikkerhet ønsker ikke Klarna å spørre om detaljer vedr. din bank. Derfor behøver de disse på nytt når de skal overføre pengene til deg. Du kan benytte ditt tilgodebeløp til å betale andre utestående fakturaer hos Klarna, eller de tilbakebetaler deg til din konto.

Vær oppmerksom på at Klarna behøver å motta litt opplysninger om deg for å gjennomføre utbetaling, samt kvittering som viser din innbetaling dersom beløpet overstiger 30 000 NOK. Du vil motta en mail fra Klarna om ditt tilgodebeløp og du kan følg stegene i mailen.

Retur på tvers av landegrensene

Det er ikke mulig å returnere og bytte på tvers av landegrenser.

Regler ved retur

Bruk bare brun eller klar pakketape (ikke «Gaffatape») og ikke skriv rett på originalemballasjen når du sender retur, husk at vi skal kunne selge varene på nytt.

Pakk inn varen slik den ble levert, ved retur og bytte er kunden ansvarlig for varen.

Når du skal returnere eller bytte produkt så skal varen være fint brukt og i tilnærmet stand som ny, det være synsmessig og funksjonsmessig.

Varen returneres i en uskadd originalforpakning, samtlige lapper og manualer skal sendes med.

Du som kunde betaler returkostnader, om du ikke kan levere varen til butikken.

Varer som ikke kan returneres

Om varen er synlig brukt, originalemballasjen er mye skadet eller om varen mangler medfølgende lapper, manualer, bruksanvisninger etc. godkjennes ikke returen med full erstatning.

Unntaket er om varen leveres i en forpakning som ikke er mulig å åpne uten å skade forpakningen, f.eks. blisterpakning. Da har du som kunde rett til å åpne forpakningen for å prøve varen uten at du mister returretten.

Retur ved reklamasjon

Ved godkjent reklamasjon innenfor garantitiden så dekkes returkostnader av Quickplay

Nyhetsbrev