Kundesenter

Vi er her for å svare på alle dine spørsmål.
Klikk deg videre for å lese ofte stilte spørsmål, hvordan du bestiller, om leveringsprosessen og info om garanti og kjøpsvilkår.

quickplay.no tilbyr ulike fraktmåter og du velger selv mellom disse i kassen før du plasserer ordren.

Fraktpris og transporttid for de ulike alternativene vises før du bestiller, slik at du nøyaktig vet hva ordrebeløpet er.

Enkelte fraktmåter er kun tilgjengelige for enkelte postnummer, eller har begrensninger på vekt/volum.

Husk å bruke korrekt adresse og postnummer på leveringsadressen din!

Du får kun opp de alternativene som passer for leveringsadressen og ordren din.

Frakt alternativ fra Quickplay:
1.Hente vare kolli i butikk i Bergen(spelhaugen 12, 5147 Fyllingsdalen) kr 0,-

2.Postnord varebrev inntil 2 kg – Kr 70,-

3.Postnord mypack inntil 10 kg- Kr 170.-

4.Postnord hjemlevering privat inntil 10 kg – Kr 270,-

5.Postnord mypack 10-35 kg – Kr 240,-

6.Postnord hjemlevering privat 10-35 kg – Kr 340,-

7.Postnord groupage over 35kg - behandlings gebyr Kr 500,-

Postnord varebrev (inntil 2 kg)
Levering i postkasse eller på dørmatten. Utleveringen skjer på natt mandag til lørdag i hele Norge, og også på Søndager i Stor-Oslo.

Pakken leveres på det stedet hvor du mottar eller ville mottatt avisen; i postkassen, på dørmatten eller i felles utleveringskasse. Denne pakken vil kunne spores fra den blir sendt fra vårt lager til den ligger i din postkasse. Du vil bli varslet via SMS og/eller mail. Produktet har en dekningsgrad på ca. 85 % av Norge.

Hvis du bor utenfor dekningsområdet vil pakken automatisk bli overført til MyPack og skje automatisk. Dersom det etter 2. leveringsforsøk ikke lykkes å levere i postkasse/på dørmatte, blir sendingen forsøkt utlevert via utleveringssted (MyPack). Maks vekt for hjem i postkasse levering er 2 kg og maks størrelse for esker og poser er 35 cm lang, 25 cm bred og 12 cm dyp. Pakker utover maksstørrelse vil bli sendt som MyPack.

Postnord Mypack (Inntil 10kg og fra10 til 35 kg)
Mypack blir levert til din nær-butikk, hvor du henter pakken selv.

Transport tid er normalt 1 – 3 virkedager, avhengig av strekning. Mypack kan leveres over hele landet.

Du vil motta en e-post/Sms med sporing detaljer fra quickplay.no som gir deg mulighet til selv å spore pakken påwww.postnord.no.
Når pakken er ankommet ditt hentested mottar du en SMS/epost/hentemelding fra Postnord med varsel om at du kan hente pakken.

Postnord Mypack Hjemmlevering
Med Hjemlevering får du:

Varene hjem til dine kunder på dag- eller kveldstid
Varsling via sms eller e-post
Hjemlevering avtales via Min side​, eller per telefon
Varene leveres på anvist sted på bakke/gulvnivå
Dagtid og kveldstid

Hjemlevering er delt inn i to tidsvinduer: levering på dagtid eller kveldstid.

Sendinger som kommer inn under byområder leveres mellom kl 08.00 og kl. 21.00.
Sendinger til adresser utenfor byområder vil bli levert mellom kl. 08.00 og kl 16.00.
Hvilke områder (postnummer) som tilhører de ulike kategoriene finner du ved å slå opp postnummer i tjenesten avtale om utkjøring.

Avtale om utkjøring

Etter at advisering (varsel) er mottatt, kan mottaker selv avtale når varene ønskes levert. Varene vil bli levert i bygningens grunnetasje/settes på anvist sted, mot kvittering. Mottaker må derfor være til stede ved levering. Vi kan også ta med emballasje og elektriske apparater i retur.​

Postnord Groupage (kolli over 35 kg)
Du kan velge levering til din bostedsadresse, så nærme ytterdøra som det er mulig å kjøre. Innbæring tilbys foreløpig ikke. Du får mulighet til å velge blant alternative leveringsdager av vår transportør. I sentrale strøk/byer tilbys du levering på kveldstid mens du i mindre sentrale strøk i hovedsak tilbys levering på dagtid.

Du blir ringt opp cirka 30 minutter før varen leveres. Dersom det ikke finnes fremkommelig vei til huset eller bygningen, leveres varen så langt veien er fremkommelig.

Dersom du ønsker å endre allerede avtalt leveringstid, må det skje seinest to virkedager før avtalt leveringsdag. I så fall bes du ringe Postnord sitt kundesenter på telefon 09300 (åpent i tidsrommet mellom kl 08.00-16.30). Dersom endring skjer etter fristen eller at det er hindre på leveringssted som umuliggjør levering, kan det tilkomme ekstra fraktkostnader.

Avvik fra avtalt leveringstid kan unntaksvis skje fra transportørens side. I så fall blir du varslet i forkant av vår transportør.

Transportskade
Dersom varen blir skadet ved levering skal dette snarest meldes til quickplay.no via post@quickplay.no

Det er viktig at e-posten inneholder fullstendig beskrivelse av eventuelle skader som har oppstått. Ser du at emballasjen er skadet ved leveringstidspunktet så skal du også melde dette direkte til den du kvitterer ut pakken fra.

Dersom varen ikke hentes på postkontoret og dermed returneres til oss, vil du bli belastet med 300,- i retur- og administrasjonskostnader

Spesielt ved levering til øyer uten bilferge
Postnord leverer til fortauskant til alle postnummer i Norge, unntatt til øyer hvor transportøren ikke kan komme frem med ferge. Da leveres varen til fergeleie. Bor du på en øy, hvor transportøren ikke kan komme helt frem til din adresse, skal du med andre ord selv sørge for å få fraktet pakken hjem fra fergeleiet.

Svalbard og Jan Mayen
Vi leverer pr. i dag ikke varer til Svalbard eller Jan Mayen.

Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettlovens bestemmelser. Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettskjema er mottatt.

Mottar kjøperen angreskjema og de nødvendige opplysningene på et senere tidspunkt enn ved levering av varen, begynner angrefristen å løpe fra den dagen kjøperen mottar angrerettskjema og opplysningene.

Angreretten utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom forbrukeren ikke har mottatt opplysning om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema.

Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte seg av angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 100 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene, jf. angrerettloven § 21 jf. § 8 førte ledd bokstav.

Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren. Jf. mønsteravtale utarbeidet av det felles kontrakts utvalget for Sparebankforeningens og Finansnæringens hovedorganisasjon – Avtalevilkår for kredittkort og faktureringskort – forbrukerforhold punkt 12 og mønstervilkår utarbeidet av Sparebankforeningen og Finansnæringens hovedorganisasjon for betalingskort punkt 11. 5 Lov av 21. juni 1985 nr. 82 om kredittkjøp m.m. 6 Personer under 18 år kan kun betale på de nevnte måter ettersom de ikke kan stifte gjeld jf. lov av 22. april 1927 om vergemål for umyndige (vgml.) § 2. Lov av 20. juni 2014 nr. 27 om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven).

Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren. Jf. mønsteravtale utarbeidet av det felles kontrakts utvalget for Sparebankforeningens og Finansnæringens hovedorganisasjon – Avtalevilkår for kredittkort og faktureringskort – forbrukerforhold punkt 12 og mønstervilkår utarbeidet av Sparebankforeningen og Finansnæringens hovedorganisasjon for betalingskort punkt 11. 5 Lov av 21. juni 1985 nr. 82 om kredittkjøp m.m. 6 Personer under 18 år kan kun betale på de nevnte måter ettersom de ikke kan stifte gjeld jf. lov av 22. april 1927 om vergemål for umyndige (vgml.) § 2. Lov av 20. juni 2014 nr. 27 om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven).

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til selgerens rådighet. Kunden er selv ansvarlig for å dekke returkostnadene.

Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig.

Garanti
Når du handler i nettbutikken Quickplay.no er ditt kjøp dekket av forbrukerkjøpsloven av 21. juni 2002. Loven gjelder alle varekjøp du gjør som privatperson etter 1. juli 2002. Ifølge forbrukerkjøpsloven har du, som forbruker, reklamasjonsrett i 2 år, og reklamasjon skal skje senest 2 år etter at du overtok produktet. Fristen for å reklamere er derimot 5 år, dersom produktet, eller deler av det, er ment å vare vesentlig lengre ved vanlig bruk.

Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten.

Skulle det vise seg at varen(e) har feil eller mangler kan du, avhengig av den konkrete situasjonen, kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Forutsetningen for dette er selvsagt at reklamasjonen er berettiget.

Nettbutikken Quickplay.no kan påberope seg retten til å kreve å får varen reparert, dersom det ikke er mulig å skaffe en ny, f.eks. hvis varen ikke lenger produseres, eller dersom det medfører en urimelig kostnad.

Dersom det gjelder en transportskade, finner du informasjon om fremgangsmåte under levering.

Dersom det foreligger en mangel ved varen, skal du som kjøper, innen rimelig tid etter at du har oppdaget mangelen gi oss beskjed om denne mangelen.

Dersom varen(e) har en mangel/skade, dekkes kostnadene for retur.

Vi vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner.

Hvis produsenten ikke kan finne en feil

Feil som oppstår som følge av slitasje, eller feil som følger av uforsvarlig eller unormal bruk, er ikke en mangel. Dersom serviceaktørene for de respektive merkene ikke kan konstatere en feil på produktet, eller hvis en evt. feil på produktet skyldes feil i montering, kan serviceaktøren fakturere forbrukeren for servicebesøket. Dette vil foregå på bakgrunn av en avtale mellom deg, som forbruker, og serviceaktøren.

OBS: Selger kan kun ta betalt for reparasjon eller undersøkelse, dersom det er avtalt på forhånd og feilen skyldes brukerfeil eller slitasje.

Kvitteringen gjelder som garantibevis. Oppbevar garantibeviset varsomt da det vil kreves fremlagt dersom du vil benytte deg av garantien. Garanti kan variere fra produkt og varemerke. Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.

Informasjon om garantibetingelser finner du i den medfølgende bruksanvisningen og ofte på produsentens hjemmesider. For å gjøre prosessen med service så smidig som mulig for deg anbefaler vi at du kontakter butikken du kjøpte varen i (se kvittering)

Kontakt info Quickplay
Adresse: Spelhaugen 12(Gamle biltilsynet)
5147 Fyllingsdalen
Bergen, Norge

Tlf: 53 69 70 71 (10-16)

E-post : post@Quickplay.no

Alle bestillinger i nettbutikken blir behandlet og sendt fortløpende. Bestiller du før klokken 12.00 på hverdager, sender vi din vare samme dag, forutsatt at varen er på lager.

Innledning
Forbrukerkjøp over Internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettsloven og ehandelsloven, disse lovene gir forbruker ufravikelige rettigheter. Vilkårene i kjøpsvilkårene skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene. Du kan lese mer om dine rettigheter og forpliktelser som forbruker hos Forbrukerombudet.

Priser
Alle priser er inkludert merverdiavgift, og oppgitt i NOK. Evt. fraktkostnader kommer i tillegg. Totalkostnad vil fremkomme før du gjør endelig bestilling og betaling. Vi reserverer oss for at feil kan fremkomme i tekst og pris.

Returfrakt dekkes av kunde og varen returneres i original emballasjen.

Viktig ved benyttelse av angrerettskjema!

Etter at din ordre er mottatt hos oss vil du motta en epost med ordrebekreftelse og angrerettskjema. Hvis du angrer kjøpet fyller du ut angrerettskjemaet, og legger ved varen du ønsker å returnere. Varen skal være uskadet, og den skal returneres i originalemballasjen.

Returfrakten betaler du selv.

Når vi har mottatt din retur og sjekket at den er fri for skader, betaler vi deg tilbake hele fakturabeløpet.

Reklamasjon
Dersom det oppstår en feil på varen, skal du klage innen rimelig tid, helst så fort som mulig. Så lenge du klager innen to måneder etter at du oppdager mangelen, er du innenfor lovens krav. Du kan vanligvis reklamere på en mangelfull vare i inntil to år etter at du har kjøpt den, og i fem år på varer som er ment å holde vesentlig lenger enn to år.

Garanti
Om det oppstår fysisk skade og/eller er skadet på grunn av ytre påvirkning, bortfaller garanti på produktet. Eksempler på dette kan være fukt og vannskader, overspenning eller modifisering av brukeren selv, som ikke samsvarer med bruksanvisningen til produktet.

Tvister
Tvister forsøkes å løses i minnelighet eller følge Forbrukterutvalgets beslutninger.

Om en vare er utsolgt

Normalt sett har vi alle varer på lager. Skulle det inntreffe at en vare tilfeldigvis ikke finnes på lager, kontakter vi deg omgående på telefon eller epost for gi deg leveringsdato. Du kan da selvsagt velge å angre kjøpet.

Salg til mindreårige

Quickplay.no inngår ikke kjøpsavtaler med mindreårige uten foreldrenes samtykke. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år. Kredittkjøp kan kun gjennomføres med personer over 18 år.

Personopplysninger
Når du handler hos oss, oppbevarer vi blant annet navn, adresse og e-postadresse. Dette er informasjon vi trenger for å levere varene til deg via transportøren du velger, samt kontakte deg om forhold i forbindelse med bestillingen. Vi er dessuten pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti-/returhåndtering, slik at denne historikken ikke kan slettes.

Vi oppbevarer ikke kortnummer, utover det som er nødvendig for å sikre håndtering med belastning, reservasjon og kreditering.

Vi tilbyr også forbruker bedriftsfinansiering gjennom Klarna, som håndterer lagring av fødsels- og personnummer. Disse opplysninger oppbevares ikke hos quickplay.no

Vi tilbyr e-postlister for å motta ulike typer informasjon og tilbud. Det er frivillig å motta dette, og man må eksplisitt melde seg av i forbindelse med registrering eller på kontosidene. Det er også enkelt å melde seg ut fra e-postlistene fra konto siden.

Quickplay.no selger ikke personopplysninger til tredjepart, og vi bytter eller videreformidler heller ikke slik informasjon med tredjepart.

Teknisk informasjon og kryptering

For å gjøre kortkjøp så sikkert som mulig sendes all informasjon med SSL-kryptering. SSL er en funksjon som gjør at all informasjon som sendes mellom kjøper og selger krypteres. Det betyr at informasjonen går gjennom en sikker forbindelse og at dine kortopplysninger ikke kan leses av utenforstående.

Quickplay tilbyr deg tre ulike betalingsalternativ; kortbetaling, fakturabetaling og faktura delbetaling.

KORTBETALING
Du kan betale med Visa og Mastercard/Eurocard på Quickplay.no. Din korttransaksjon sendes kryptert gjennom KLARNA, som er vår leverandør av kortbetalingsløsning. Dette gjør at du trygt kan betale uten å være redd for at din kortinformasjon skal komme på avveie. Ved betaling med kort angis kortnummer, kortets gyldighetstid, CVC-kode samt for visse kort også 3D Secure-kode.

Kortnummer lagres ikke av Quickplay etter gjennomført transaksjon. Det totale beløpet for din bestilling belastes direkte på din konto. Om vi er utsolgt for en eller flere varer vil beløpet bli refundert av Klarna.

Kortbetalinger som feiler
Følgende kan være årsak om du ikke får betalt med kort i nettbutikken:

Du har ikke fullført signering med 3-D Secure.

Dette kan skyldes:

Du har ikke Java installert. Signering med 3-D Secure vil for de fleste kunder innebære bruk av Java. Dersom du ikke har Java installert, vil du møte en hvit side. Her kan du laste ned Java: http://java.com/en/download/index.jsp
Du handler fra et device som ikke støtter Java. Da de fleste Visa/Mastercard krever signering med 3-D Secure som igjen krever Java, vil det ikke være mulig for deg å utføre handel dersom du sitter på f eks iPad/iPhone, da disse ikke søtter Java. BankID har på vegne av de norske bankene utviklet en APP som skal løse dette som hver bruker må laste ned på sin telefon eller nettbrett.
BETALING MED FAKTURA
Vi tilbyr Klarna faktura i samarbeid med Klarna. Betalingsfristen er 14 dager. Hvis du velger å betale med faktura påløper det ingen ekstra kostander om du ikke ønsker å forlenge betalingsfristen ut over 14 dager. For å betale med faktura må du ha fylt 18 år, være folkeregistrert i Norge samt bli godkjent i kredittvurderingen som gjennomføres ved kjøpet.

Når du velger å betale med Klarna faktura må du oppgi ditt personnummer. Det blir brukt for å hente din folkeregistrerte adresse. Varene kan ikke sendes til en annen adresse. Dette er for å forhindre svindel. Hvis du ikke aksepterer adressen som hentes opp må du betale med kort. Vi lagrer ikke personnummeret i våre systemer.

Faktura sendes deg på e-post når vi sender ut varene. Ved forsinket betaling vil det bli sendt betalingspåminnelse og/eller inkassovarsel, og lovbestemte gebyrer kan påløpe. Dersom betaling fortsatt uteblir, vil fakturaen bli sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe. Ved forsinket betaling beregnes lovbestemt forsinkelsesrente.

Ved å velge Klarna faktura får du

Trygghet til å handle uten å oppgi din kredittkortinformasjon
Mulighet til å handle gjennom å bare oppgi ditt personnummer
Mulighet til å se varen før du betaler
Handle enkelt, trygt og raskt på nettet
DELBETALING MED FAKTURA
Vi tilbyr Klarna Konto i samarbeid med Klarna som gir deg mulighet til å dele opp betalingen. Er det første gang du gjør et kjøp med Klarna Konto vil du få tilsendt en kontoavtale som du fyller ut og sender tilbake til Klarna for å godkjenne vilkårene for delbetaling. Når du har signert og returnert kontoavtalen vil Klarna sende ut en kontofaktura runt den 20. – 22. påfølgende måned med forfallsdato rundt den 3. – 6. måneden deretter.

Klikk her for å lese mer om Klarna Konto.

Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91.

Hos Quickplay har du angrerett på kjøpet i 14 dager.

Angrer du kjøpet av en vare kjøpt i nettbutikken fyller du ut bytte-og returskjemaet og benytter det du har fått tilsendt på mail.

Ved retur har vi noen kriterier for at returen skal bli godkjent.

Retur og bytte av vare kjøpt i nettbutikken
Du kan returnere og bytte varer kjøpt i nettbutikken. Har du bestilt med faktura må du huske at denne blir stående og må betales innen fristen. Quickplay forholder seg til bytte og retur på samme måte enten du har betalt varene eller ikke. Husk å ta med kvittering eller faktura. Returnerer du alle varene på en ordre har du krav på å få refundert frakten også. Dette er det vi på kundeservice som gjør.

Tilbakebetaling
Etter mottak og godkjent retur tilbakebetales beløpet innen 14 dager fra vi mottok returen. Har du bestilt med faktura og denne ikke er betalt annuleres denne om du returerer alt. Om du returnerer deler av en fakturabestilling betaler du kun for de øvrige varene. Har du betalt fakturaen og skal ha penger igjen er det Klarna som refunderer deg beløpet. Klarna vil ta kontakt for å få kontoinformasjon. For din egen sikkerhet ønsker ikke Klarna å spørre om detaljer vedr. din bank. Derfor behøver de disse på nytt når de skal overføre pengene til deg. Du kan benytte ditt tilgodebeløp til å betale andre utestående fakturaer hos Klarna, eller de tilbakebetaler deg til din konto.

Vær oppmerksom på at Klarna behøver å motta litt opplysninger om deg for å gjennomføre utbetaling, samt kvittering som viser din innbetaling dersom beløpet overstiger 30 000 NOK. Du vil motta en mail fra Klarna om ditt tilgodebeløp og du kan følg stegene i mailen.

Retur på tvers av landegrensene
Det er ikke mulig å returnere og bytte på tvers av landegrenser.

Regler ved retur
Bruk bare brun eller klar pakketape (ikke «Gaffatape») og ikke skriv rett på originalemballasjen når du sender retur, husk at vi skal kunne selge varene på nytt.

Pakk inn varen slik den ble levert, ved retur og bytte er kunden ansvarlig for varen.

Når du skal returnere eller bytte produkt så skal varen være fint brukt og i tilnærmet stand som ny, det være synsmessig og funksjonsmessig.

Varen returneres i en uskadd originalforpakning, samtlige lapper og manualer skal sendes med.

Du som kunde betaler returkostnader, om du ikke kan levere varen til butikken.

Varer som ikke kan returneres

Om varen er synlig brukt, originalemballasjen er mye skadet eller om varen mangler medfølgende lapper, manualer, bruksanvisninger etc. godkjennes ikke returen med full erstatning.

Unntaket er om varen leveres i en forpakning som ikke er mulig å åpne uten å skade forpakningen, f.eks. blisterpakning. Da har du som kunde rett til å åpne forpakningen for å prøve varen uten at du mister returretten.

Retur ved reklamasjon
Ved godkjent reklamasjon innenfor garantitiden så dekkes returkostnader av Quickplay

NYHETSBREV

ABONNERE

Kontakt oss

Quickplay Norge AS
Spelhaugen 12, 5147 Fyllingsdalen


53 69 70 71
post@quickplay.no 

Dette nettstedet er beskyttet av reCAPTCHA, og Googles personvernerklæring og vilkår for bruk gjelder.