Quickplay.noo

Frakt-og-levering

quickplay.no tilbyr ulike fraktmåter og du velger selv mellom disse i kassen før du plasserer ordren.

Fraktpris og transporttid for de ulike alternativene vises før du bestiller, slik at du nøyaktig vet hva ordrebeløpet er.

Enkelte fraktmåter er kun tilgjengelige for enkelte postnummer, eller har begrensninger på vekt/volum.

Husk å bruke korrekt adresse og postnummer på leveringsadressen din!

Du får kun opp de alternativene som passer for leveringsadressen og ordren din.

Frakt alternativ fra Quickplay:

1.Hente vare kolli i butikk i Bergen(spelhaugen 12, 5147 Fyllingsdalen) kr 0,-

2.Postnord varebrev inntil 2 kg –  Kr 70,-

3.Postnord mypack inntil 10 kg- Kr 170.-

4.Postnord hjemlevering privat inntil 10 kg – Kr 270,-

5.Postnord mypack 10-35 kg – Kr 240,-

6.Postnord hjemlevering privat 10-35 kg – Kr 340,-

7.Postnord groupage over 35kg - behandlings gebyr Kr 500,-

Postnord varebrev (inntil 2 kg)

Levering i postkasse eller på dørmatten. Utleveringen skjer på natt mandag til lørdag i hele Norge, og også på Søndager i Stor-Oslo.

Pakken leveres på det stedet hvor du mottar eller ville mottatt avisen; i postkassen, på dørmatten eller i felles utleveringskasse. Denne pakken vil kunne spores fra den blir sendt fra vårt lager til den ligger i din postkasse. Du vil bli varslet via SMS og/eller mail. Produktet har en dekningsgrad på ca. 85 % av Norge.

Hvis du bor utenfor dekningsområdet vil pakken automatisk bli overført til MyPack og skje automatisk. Dersom det etter 2. leveringsforsøk ikke lykkes å levere i postkasse/på dørmatte, blir sendingen forsøkt utlevert via utleveringssted (MyPack). Maks vekt for hjem i postkasse levering er 2 kg og maks størrelse for esker og poser er 35 cm lang, 25 cm bred og 12 cm dyp. Pakker utover maksstørrelse vil bli sendt som MyPack.

Postnord Mypack (Inntil 10kg og fra10 til 35 kg)

Mypack blir levert til din nær-butikk, hvor du henter pakken selv.

Transport tid er normalt 1 – 3 virkedager, avhengig av strekning. Mypack kan leveres over hele landet.

Du vil motta en e-post/Sms med sporing detaljer fra quickplay.no som gir deg mulighet til selv å spore pakken påwww.postnord.no.

Når pakken er ankommet ditt hentested mottar du en SMS/epost/hentemelding fra Postnord med varsel om at du kan hente pakken.

Postnord Mypack Hjemmlevering

Med Hjemlevering får du:

  • Varene hjem til dine kunder på dag- eller kveldstid
  • Varsling via sms eller e-post
  • Hjemlevering avtales via Min side​, eller per telefon
  • Varene leveres på anvist sted på bakke/gulvnivå

Dagtid og kveldstid

Hjemlevering er delt inn i to tidsvinduer: levering på dagtid eller kveldstid.

  • Sendinger som kommer inn under byområder leveres mellom kl 08.00 og kl. 21.00.
  • Sendinger til adresser utenfor byområder vil bli levert mellom kl. 08.00 og kl 16.00.

Hvilke områder (postnummer) som tilhører de ulike kategoriene finner du ved å slå opp postnummer i tjenesten avtale om utkjøring.

Avtale om utkjøring

Etter at advisering (varsel) er mottatt, kan mottaker selv avtale når varene ønskes levert. Varene vil bli levert i bygningens grunnetasje/settes på anvist sted, mot kvittering. Mottaker må derfor være til stede ved levering. Vi kan også ta med emballasje og elektriske apparater i retur.​

Postnord Groupage (kolli over 35 kg)

Du kan velge levering til din bostedsadresse, så nærme ytterdøra som det er mulig å kjøre. Innbæring tilbys foreløpig ikke. Du får mulighet til å velge blant alternative leveringsdager av vår transportør. I sentrale strøk/byer tilbys du levering på kveldstid mens du i mindre sentrale strøk i hovedsak tilbys levering på dagtid.

Du blir ringt opp cirka 30 minutter før varen leveres. Dersom det ikke finnes fremkommelig vei til huset eller bygningen, leveres varen så langt veien er fremkommelig.

Dersom du ønsker å endre allerede avtalt leveringstid, må det skje seinest to virkedager før avtalt leveringsdag. I så fall bes du ringe Postnord sitt kundesenter på telefon 09300 (åpent i tidsrommet mellom kl 08.00-16.30). Dersom endring skjer etter fristen eller at det er hindre på leveringssted som umuliggjør levering, kan det tilkomme ekstra fraktkostnader.

Avvik fra avtalt leveringstid kan unntaksvis skje fra transportørens side. I så fall blir du varslet i forkant av vår transportør.

Transportskade

Dersom varen blir skadet ved levering skal dette snarest meldes til quickplay.no via post@quickplay.no

Det er viktig at e-posten inneholder fullstendig beskrivelse av eventuelle skader som har oppstått. Ser du at emballasjen er skadet ved leveringstidspunktet så skal du også melde dette direkte til den du kvitterer ut pakken fra.

Dersom varen ikke hentes på postkontoret og dermed returneres til oss, vil du bli belastet med 300,- i retur- og administrasjonskostnader

Spesielt ved levering til øyer uten bilferge

Postnord leverer til fortauskant til alle postnummer i Norge, unntatt til øyer hvor transportøren ikke kan komme frem med ferge. Da leveres varen til fergeleie. Bor du på en øy, hvor transportøren ikke kan komme helt frem til din adresse, skal du med andre ord selv sørge for å få fraktet pakken hjem fra fergeleiet.

Svalbard og Jan Mayen

Vi leverer pr. i dag ikke varer til Svalbard eller Jan Mayen.

Nyhetsbrev